- W koszyku nie ma jeszcze produktów
- Wysyłka Za darmo!
- Razem 0,00 zł
- AKCESORIA GSM
- AKCESORIA ROWEROWE
- AKCESORIA SAMOCHODOWE
- AKUMULATORY
- CHEMIA DLA ELEKTRONIKI
- CYNA
- DEZYNFEKCJA
- DOM OGRÓD
- FITNES I SIŁOWNIA
- FOTOWOLTAIKA
- GŁOŚNIKI
- KABLE POŁĄCZENIOWE
- KONDENSATORY ROZRUCHOWE
- LUPY
- MIERNIKI
- MIKROFONY
- MYJKI ULTRADŹWIĘKOWE
- NARZĘDZIA
- OŚWIETLENIE
- OUTLET
- PRZEWODY W ROLKACH
- PRZEŁĄCZNIKI, WYŁĄCZNIKI, OSŁONY PRZEŁĄCZNIKÓW
- Radia samochodowe
- RURKI TERMOKURCZLIWE, TAŚMY IZOLACYJNE, SZYBKOZŁĄCZKI
- SPRZĘT LUTOWNICZY
- STACJE POGODOWE
- TELEWIZJA SATELITARNA I NAZIEMNA
- UCHWYTY LCD
- WYPALARKI, STACJE WYPALAJĄCE
- WZMACNIACZE
- Zasilacze do LED
- Zasilanie
- ZŁĄCZA - KROKODYLKI
AKUMULATOR ŻELOWY 12V 18Ah SECURBOX
Akumulator wykonany jest w technologii AGM – elektrolit uwięziony jest w separatorach z włókna szklanego o dużej porowatości. Eliminuje to niebezpieczeństwo wycieków i umożliwia pracę w dowolnym położeniu . Akumulator posiada samouszczelniające się zawory ciśnieniowe zapobiegające powstawaniu nadmiernego ciśnienia w ogniwie (VRLA). Ze względu na swoje zalety takie jak szczelność, bezobsługowość, mała oporność wewnętrzna i wydłużony okres składowania, akumulatory serii EH zostały wybrane jako podstawa systemów zasilania awaryjnego.
- PARAMETR: WARTOŚĆ
- Typ: VRLA
- Technologia: AGM
- Napięcie: 12 V
- Pojemność: 18 Ah
- Długość: 180 mm
- Szerokość: 75 mm
- Wysokość: 165 mm
- Waga: 4,8 kg
Ładowanie:
Akumulatory bezobsługowe należy ładować metodą stałonapięciową z ograniczeniem początkowego prądu ładowania (charakterystyka IU). Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 C [A] (C-pojemność akumulatora) czyli na przykład 8,4 [A] dla modelu EP 28-12. Zalecany początkowy prąd ładowania to 0,1 pojemności akumulatora czyli 2,8 [A] dla modelu EP 28-12.Napięcie ładowania podczas pracy buforowej (zasilanie awaryjne) powinno zawierać się w zakresie od 2,25 do 2,30 [V/ogniwo] (zalecane 2,275 [V/ogniwo]) czyli od 13,50 do 13,80 [V] dla akumulatora o napięciu 12 [V] (6 ogniw) i od 243,00 do 248,4 [V] dla 18 akumulatorów połączonych szeregowo (bateria 220 V,108 ogniw). Podczas pracy cyklicznej (powtarzane cykle rozładowania/ładowania) gdy akumulator stanowi podstawowe źródło zasilania, napięcie ładowania powinno zawierać się w zakresie od 2,40 do 2,50 [V/ogniwo] czyli od 14,40 do 15,00 [V] dla akumulatora o napięciu 12 [V] (6 ogniw) Przy dużych wahaniach temperatury pracy należy zastosować zasilacz z układem kompensacji temperaturowej napięcia ładowania, który zmniejsza napięcie ładowania przy wzroście temperatury. Współczynnik kompensacji temperaturowej wynosi minus 3 [mV/°C/ogniwo] od 25 [°C]. Napięcie ładowania powinno być dobrze stabilizowane a jego tętnienia nie powinny przekraczać 1,5[%].Każde ogniwo akumulatora bezobsługowego (6 woltowy -3 ogniwa, 12 woltowy -6 ogniw) posiada jednokierunkowy, samouszczelniający się zawór, który otwiera się w przypadku wzrostu ciśnienia wewnątrz akumulatora (np. przy przeładowaniu) i wypuszcza gazy na zewnątrz, chroniąc pojemnik przed rozsadzeniem. Dlatego nie należy ładować akumulatorów bezobsługowych w szczelnych obudowach a pomieszczenie, w którym znajduje się bateria musi być wyposażone przynajmniej w sprawną naturalną (grawitacyjną) wentylację.
Temperatura pracy:
Znamionowa temperatura pracy akumulatorów bezobsługowych wynosi 25 [°C]. Praca akumulatorów bezobsługowych w podwyższonych temperaturach powoduje bardzo znaczne skrócenie ich żywotności. Żywotność zmniejsza się o połowę na każdy trwały wzrost temperatury o 8 [°C] powyżej znamionowej temperatury pracy. Oznacza to, że akumulator eksploatowany w 33 [°C] zachowa 50 [%] a w 41 [°C] tylko 25 [%] projektowanej żywotności. Dla uzyskania maksymalnej żywotności akumulatora pracującego buforowo należy:-umieszczać akumulator z dala od urządzeń będących źródłem ciepła (np. transformator,radiator),-zachowaćprzynajmniej1,5cmodstępuwokółakumulatoraorazstosowaćurządzeniazotworami wentylacyjnymi w obudowie dla zapewnienia swobodnej cyrkulacji powietrza,-zastosować efektywną naturalną lub wymuszoną wentylację lub klimatyzację,-stosować zasilacz z kompensacją temperaturową napięcia ładowania jeśli temperatura pracybędzie przekraczać 25 [°C].
AKUMULATORY ŻELOWE MUSZĄ BYĆ ŁADOWANE SPECJALNYMI ŁADOWARKAMI DO AKUMULATORÓW ŻELOWYCH (ODPOWIEDNI PRĄD ŁADOWANIA).
UŻYWANIE DO ŁADOWANIA ZWYKŁYCH PROSTOWNIKÓW SAMOCHODOWYCH NAJCZĘŚCIEJ KOŃCZY SIĘ SZYBKIM USZKODZENIEM AKUMULATORA.